RTÜK, 5 kanala 10 ayrı ceza kesti

rtuk_16_9_1521742085_16_9_1538129949_16_9_1624980475
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

RTÜK; Tele1, Halk TV, TV 100, KRT ve Fox TV’ye 10 ayrı ceza kesti. Halk TV’ye eski CHP milletvekili Hilmi Yarayıcı’nın “Cemo” türküsünü seslendirdiği gerekçesiyle “terör” cezası verildi. KRT ve Halk TV’ye, HDP Eş Genel Başkanı Mithat Sancar’ın basın açıklamasını yayınladığı gerekçesiyle ceza verildi. Sözcü TV’ye aylardır bekletilen logo değişikliği onayı verildi.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, bugünkü toplantısında Tele-1’e 4, Halk TV’ye 2, TV 100’e 2, KRT ve Fox TV’ye ise birer ceza verildi. Uzun süredir onay bekleyen Sözcü TV’nin, yayını için gereken logo değişikliğine de izin verildi.

SÖZCÜ TV’YE LOGO ONAYI

Öte yandan, yaklaşık 11 ay boyunca bekleyen Sözcü TV’nin logo değişikliği talebine de onay verildi. “Sivas SRT” logosu yerine “SZC” logosunun kullanılmasına izin verildi. Ankara 15. İdare Mahkemesi, Mayıs ayı sonunda, RTÜK’ün “SZC” logosunun kullanımını reddeden kararını iptal etmişti.

HALK TV’YE CEMO TÜRKÜSÜ İÇİN “TERÖR” CEZASI

Halk TV’ye, 27 Haziran 2021 tarihinde, programa konuk olan eski CHP milletvekili Hilmi Yarayıcı’nın “Cemo” isimli türküyü seslendirmesi nedeniyle ceza verildi. Kanala; yayınların, “terörü övemez ve teşvik edemez, terör örgütlerini güçlü veya haklı gösteremez, terör örgütlerinin korkutucu ve yıldırıcı özelliklerini yansıtıcı nitelikte olamaz” ilkesini ihlal ettiği gerekçesiyle reklam gelirlerinin yüzde 3’ü oranında idari para cezası verildi Ayrıca, Yarayıcı’nın türküyü söylediği, “Görkemli Hatıralar” programı için de üç kez program durdurma cezası verildi.

Halk TV’ye ayrıca, 24 Haziran ve 28 Haziran’da yayınlanan ve sunuculuğunu Murat Sabuncu ve Levent Gültekin’in yaptığı “İki Yorum” programı nedeniyle idari para cezası verildi. Ceza; yayınların “kişi ya da kurumları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez” ilkesini ihlal gerekçesine dayandırıldı.

TELE 1’E 4 AYRI CEZA

Tele-1’e, TKP Genel Sekreteri Kemal Okuyan’ın 1 Temmuz’da katıldığı bir yayın nedeniyle idari para cezası verildi. Kararda, söz konusu yayında, “Irk, renk, dil, din, tabiiyet, cinsiyet, engellilik, siyasî ve felsefî düşünce, mezhep ve benzeri nedenlerle ayrımcılık yapan ve bireyleri aşağılayan yayınları içeremeyeceği ve teşvik edemeyeceği” ilkesini ihlal edildiği belirtildi.

Kanala bir de 9 Nisan 2021 tarihinde yayımlanan ve sunuculuğunu Merdan Yanardağ’ın yaptığı “5. Boyut” adlı programa katılan Mehmet Tezkan’ın sözleri nedeniyle idari para cezası verildi.

Kanala ayrıca, 20 Nisan 2021 tarihinde yayınlanan ve sunuculuğunu Can Ataklı’nın yaptığı “Gün Başlıyor” programında, sunucunun sözleri nedeniyle idari para cezası verildi.

KRT VE TELE-1’E BASIN AÇIKLAMASI CEZASI

KRT’ye, 17 Haziran 2021 tarihinde; HDP Eş Genel Başkanı Mithat Sancar’ın, HDP İzmir İl Başkanlığı’ndaki silahlı saldırının ardından yaptığı basın açıklamasını yayınladığı gerekçesiyle ceza verildi. Tele1’e de aynı gerekçeyle idari para cezası verildi.

FOX TV’YE HABER CEZASI

Fox TV’ye ise 9 Haziran 2021 tarihinde, “Selçuk Tepeli ile Fox Ana Haber” programında Tepeli’nin haberlerin ardından yaptığı yorumlar gerekçe gösterilerek idari para cezası verildi.

TV 100’E DE İKİ AYRI CEZA

TV 100 kanalına, “Var Odası” ve “Şimdi Konuşalım” programı nedeniyle ayrı ayrı idari para cezası verildi.

“İKTİDAR KANALLARI İLE İLGİLİ TEK DOSYA GELMEDİ”

RTÜK’ün CHP’li üyesi İlhan Taşcı, sosyal medya hesabından, kararlarla ilgili şu paylaşımı yaptı:

“Yayıncı muhalif-yandaş olarak tasnif etmediğini’ savunan E. Şahin başkanlığındaki RTÜK’ün bugün ceza verdiği kanallar ve sayıları şöyle: Tele1: 4, Halk TV: 2, Fox TV: 1, KRT: 1

İktidar kanalları ile ilgili üst kurula bu hafta da tek dosya dahi gelmedi. Takdir kamuoyunun. RTÜK artık türkülere de ceza veriyor. Halk TV’ye yayında söylenen Cemo türküsü nedeniyle terörü övmek ve teşvik etmekten yüzde 3 idari para, 3 kez de program durdurma cezası verildi. Karara, Okan Konuralp ile karşı oy kullandık…”

“FİKİR/İFADE VE BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNÜN ÖNÜNDEKİ ENGEL”

RTÜK’ün CHP’li üyesi Okan Konuralp ise sosyal medya mesajı ile şu değerlendirmeyi yaptı:

“CHP eski Milletvekili Hilmi Yarayıcı’nın Cemo’yu seslendirmesini ‘terör örgütü propagandası” olarak kabul eden RTÜK, oyçokluğu ile Halk TV’ye para ve yayın durdurma cezası verdi. Yaşar Kemal’den bir alıntı ile karara bakışım şöyle: ‘Bu gelip geçici duruma bakıp, umutsuzluğa düşmenin gereği yok.’

Öte yandan RTÜK; Fox-KRT-Tele1-TV100’e de para cezası verdi. Mevcut siyasi irade ve bu iradenin RTÜK’te yansıması fikir/ifade ve basın özgürlüğünün önündeki engeldir. Lakin tüm engeller de aşılmak içindir. Son not: Sözcü TV’ye -geç de olsa- logo onayı verilmiştir.”

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir