RTÜK,SARAY’IN SOPASI MI?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) bugün yaptığı olağan üstü toplantıda aldığı karar ile FOX TV ve TELE 1 TV’ye kestiği orantısız cezalar,kamuoyunda muhalif kanalları susturmak olarak algılandı.Kamuoyu şimdi, bu sorunun cevabını arıyor. ‘RTÜK,Saray’ın Sopası mı?’

son dakika

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, cumhurbaşkanına hakaret suçlamasıyla tutuklanan gazeteci Sedef Kabaş‘ın konuk olduğu TELE1’in Demokrasi Arenası’na 5 hafta program durdurma ve yüzde 5 para cezası,  FOX TV Ana Haber Sunucusu Selçuk Tepeli‘nin açıklamaları nedeniyle de FOX TV’ye de yüzde 3 para cezası verildi.

Cezaları RTÜK üyesi Okan Konuralp sosyal medya hesabından duyurdu. Konuralp şunları kaydetti: 

“RTÜK, “Toplumu kin ve düşmanlığa tahrik ettiği; nefret duyguları oluşturduğu” iddiasıyla Uğur Dündar’ın sunduğu Demokrasi Arenası’na 5 hafta program durdurma ve %5 para cezası cezası verildi. Ceza, yorumları nedeniyle tutuklanan Gazeteci Sedef Kabaş’ın konuk olduğu program için…
RTÜK Başkanının açıklamaları ile Kabaş’ın gözaltına alınmasına gösterilen tepkilere sahne olan ikinci yayın nedeniyle de yayıncı kuruluş TELE1’e ek olarak % 3 para cezası daha verildi.
RTÜK Başkanı Şahin’in basın etiğine uymamakla itham ettiği Selçuk Tepeli’nin yorumları gerekçe gösterilerek Fox için de % 3 para cezasına hükmedildi.Sezen Aksu’nun yorumladığı Kemal Burkay’ın dizelerine atfen son sözüm:Hiç merak etmeyin!İklim değişecek,Akdeniz olacak. Gülümseyin!”

Gazeteci Sedef Kabaş’ın TELE1 ekranlarında yayınlanan, Uğur Dündar’ın sunduğu Demokrasi Arenası programında söylediği sözler nedeniyle kanala ceza verildi. Ayrıca RTÜK’ün 6 milyon TL de FOX TV’ye ceza kestiği öğrenildi.

Gazeteci Sedef Kabaş’ın TELE1 ekranlarında yayınlanan, Uğur Dündar’ın sunduğu Demokrasi Arenası programında söylediği sözler gerekçe gösterilerek ‘Cumhurbaşkanı’na Hakaret’ gerekçesiyle tutuklanmasının ardından RTÜK olağan üstü toplandı.

RTÜK toplantısından TELE1’e yüzde 5 para cezası ve Demokrasi Arenası programına 5 hafta yayın durdurma kararı alındı.

Diğer yandan Selçuk Tepeli’nin ana haberde AKP iktidarına yönelik eleştirileri nedeniyle de FOX TV’ye 6 milyon lira ceza verildi.

RTÜK kararını sosyal medya hesabından duyuran RTÜK Üyesi İlhan Taşçı, “İşte düşünce özgürlüğü, işte ifade özgürlüğü” ifadelerini kullandı.

Taşçı’nın paylaşımı şöyle: 

1- RTÜK, Sedef Kabaş’ın sözleriyle “toplumu kin ve düşmanlığa tahrik ettiği” iddiasıyla Tele 1’e % 5 idari para, 5 kez de program durdurma cezası verdi. Uğur Dündar’ın RTÜK Başkanı Şahin’i eleştirmesi nedeniyle de %3 idari para cezasına oyçokluğuyla hükmedildi.

2- RTÜK kararı uyarınca Demokrasi Arenası programı 5 kez yayınlanamayacak. Program 1 aylığına kapatılmış oldu! Aynı dönemde Uğur Dündar da ne TELE1’de ne de başkaca bir kanalda program yapamayacak. İşte düşünce özgürlüğü, işte ifade özgürlüğü. Siz misiniz RTÜK başkanını eleştiren

3- TELE1 bu yıl içinde yasanın 8/1/b bendinden bir ceza daha alırsa bu kez kanalın yayını 10 gün boyunca durdurulacak; RTÜK’ün belirlediği yayınları yapacak. Kanal 3. Kez aynı maddeden ceza alırsa lisansı iptal edilecek. Yani fişi çekilecek ve kanalın ekranı tamamen karartılacak!

4- Olağanüstü toplantıda, Selçuk Tepeli’nin ana haberde AKP Genel Başkanının icraatına yönelik eleştirileri nedeniyle Fox TV’ye “toplumda özgür kanaat oluşmasını” engellediği iddiasıyla % 3 idari para cezasına hükmedildi. Karar oy çokluğuyla alındı. Cezaların toplamı 6 milyon lira

5- RTÜK, hükümetin son günlerde sanatçı, aydın ve gazetecileri hedef alan politikasının cezalandırıcı aparatına dönüştü. Düşünce ve ifade özgürlüğü ile televizyonların özgürce yayıncılık yapması için ortam sağlaması gereken RTÜK, basın özgürlüğünün önündeki engele dönüştü.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
1
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
RTÜK,SARAY’IN SOPASI MI?

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

Vira Trabzon ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!